Intai-Intai Peluang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.....
apa khabar kawan2? sebenarnya saya pun tak tahu nk apdet apa kat blog nie...tadi saya ada menjelajah blog-blog org, tengok perkembangan semasa blog diaorg....salah satunya mengenai tajuk kerja2 pelik yang semua org xnak buat, tapi org yg buat sudah menjadi jutawan! Dengan membacanya ia menjadi satu motivasi pada org yang membaca dan membuat saya terfikir tentang dunia duit!!

Ada orang tak yang tidak mahu menjadi jutawan.....?!  Sudah tentu ia satu pertanyaan yang bodoh...siapa yang tidak mahu senang dan mudah segalanya sebagai orang kaya kan2? Angan-angan sememangnya indah....Tanpa langkah pertama ianya tetap sebagai anganan yang indah semata-mata.....Bagaimana cara mulanya? Sebagai asasnya, kita perlukan modal, idea, kesungguhan dan sedikit bakat...gunakan imiginasi sendiri tanpa meniru bulat2 kejayaan orang lain. Tiru tak salah, tapi kita pandai2 edit ler yang mana perlu...

Ada masaalah?? Masaalah itu resam kehidupan, carilah jalan untuk mengatasinya dan yang pasti, selagi kita bernyawa selagi itulah rezeki tak akan terputus! Kita cuma perlukan kesabaran dalam menunggu masa yang sesuai dan keadaan pasti memihak pada ketika jika itu yang telah Tuhan tentukan!

Jangan putus asa sebelum kita mencuba.....
Jom kita realisasikan impian....Selamat mencuba....


No comments: